بلایی که نازی هابر سر یهودیان آورند بر سر شیعیان و علوی ها خواهد آمد
رئيس سابق سازمان اطلاعات انگليس (MI6) با افشاي گوشه‌اي از چگونگي شکل‌گيري گروهک تکفيري صهيونيستي داعش و نقش رژيم آل سعود و قطر در حمايت از آن گفت: بندر بن سلطان رئيس سابق سازمان اطلاعات عربستان گفته بود بلايي که نازي‌ها بر سر يهوديان آوردند بر سر شيعيان و علوي‌ها خواهد آمد.

 

روزنامه اينديپندنت در گزارشي با استناد به سخنراني ريچارد ديرلاو  فاش کرد عربستان به داعش کمک کرد تا بر شمال عراق تسلط يابد زيرا رياض اين کار را بخشي از «عمليات گسترده قتل عام شيعيان و تبديل زندگي آنها شبيه زندگي يهوديان در سايه نازيهاي آلمان» مي دانست.

 

ديرلاو هفته گذشته در مؤسسه سلطنتي خدمات انگليس گفته بود: «بندر بن سلطان پيش از عمليات يازده سپتامبر سال 2001 ميلادي در نيويورک به طور شفاهي به من گفت: آن روز در خاورميانه، دور نيست که يک ميليارد سني بر شيعيان تسلط يابند». منظور بندر بن سلطان از اين جمله قتل عام شيعيان است.

 

ديرلاو افزود: لحظه مرگباري که بندر بن سلطان به شيعيان وعده آن را داده بود فرا رسيد و اين کار نيز فقط به قتل عام گسترده شيعيان به واسطه عمليات انتحاري که از سال 2003 ميلادي تاکنون بيش از يک ميليون شيعي بر اثر خودروهاي بمب گذاري شده و عمليات انتحاري کشته شدند، محدود نبوده است بلکه به طور ويژه به واسطه کمکهاي عربستان براي تسلط بر شمال عراق يعني نينوا و موصل بود؛ زماني که داعش به کشتار زنان و کودکان شيعي و ايزدي ها و قتل عام دانشجويان دانشکده هوايي ( پايگاه اسپايکر) و دفن آنان در گورهاي جمعي دست زد.

 

ديرلاو ادامه داد: مزارهاي شيعيان و مساجد آنان در موصل و در يک شهر ترکماني شيعه نشين در نزديکي تلعفر منفجر شد و داعش روي چهار هزار خانه به اعتبار «غنيمت جنگي» دست گذاشت و بدين ترتيب زندگي شيعيان در عراق و همچنين علوي هايي که شعبه‌اي از شيعيان در سوريه هستند و همچنين زندگي مسيحيان و اتباع اقليتهاي ديگر از زندگي يهوديان در مناطق تحت کنترل نازي ها در اروپا در دهه 1940 ميلادي، خطرناکتر شد.

 

به گفته ديرلاو، حمايتهاي هنگفت و مداوم مالي عربستان و قطر از داعش در تسلط و سيطره داعشي ها بر مناطق سني نشين در عراق نقش مهم و اساسي داشته است و چنين اتفاقاتي به سادگي و به خودي خود رخ نمي دهد و همکاري بين اکثريت سني در عراق و داعش بدون دستورات و رهنمودها و موافقت حاميان مالي خليجي امکان پذير نبود.

 

اينديپندنت نوشت: رسانه ها به بمب خبري که رئيس سابق سازمان اطلاعات انگليس در سخنراني اش در خصوص طرح بندر بن سلطان براي کشتار شيعيان و علوي ها و اقليتهاي ديگر منفجر کرد، متمرکز نشدند بلکه بر تهديد داعش عليه غرب تمرکز کردند، در صورتيکه ديرلاو تأکيد کرد تهديد داعش عليه غرب بر خلاف تهديد القاعده، بزرگنمايي مي شود، زيرا القاعده به تهديد منافع غرب تاکيد داشت، اما داعش به اجراي طرح بن سلطان براي کشتار کساني متمرکز شده است که داعش آنها را بر اساس عقيده وهابيت غير مسلمان و کافر مي داند.

 

ديرلاو افزود از زمانيکه ده سال پيش از سمتش بازنشسته شد تا زمانيکه در دانشگاه کمبريج به عنوان سخنران شد از داخل شبکه اطلاعات خبري ندارد اما بر اساس تجربه مي گويد تفکر راهبردي عربستان سعودي بر دو پشتوانه عميق و ريشه دار مبتني است و آنها يعني سعودي ها معتقدند هيچ گونه چالش طلبي را درخصوص قيموميت بر مقدسات اسلامي نمي پذيرند و اين فقط براي آنهاست دوم آنکه معتقدند وهابيت، دين اسلامي درست و پاک است و بقيه زنديق و کافر هستند.

 

ديرلاو درباره نفاق عربستان در خصوص ادعاي مبارزه با تروريسم گفت: سعودي ها عملا جهادي ها را در داخل سرکوب مي کنند اما در خارج آنها را با استناد به عقيده وهابيت به ويژه براي کشتار شيعيان تشويق و ترغيب و حمايت مي کنند.

 

اين سخنان ديرلاو يادآور يکي از تلکس‌هاي پايگاه اينترنتي ويکليکس است که به سال 2009 ميلادي مربوط مي شود زمانيکه هيلاري کلينتون وزير خارجه سابق آمريکا گفته بود: «عربستان همچنان پايگاه اساسي و قاطع القاعده و جنبش طالبان و گروه لشکر طيبه پاکستان و ديگر گروههاي تروريستي است». ديرلاو افزود: «علت اقدام سعودي عليه القاعده نيز فعاليتهاي اخير القاعده در داخل عربستان بود، نه مبارزه با تروريسم در خارج».


منبع: العالم

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • املاک